søndag den 18. september 2011

Sommertaske

Ja, så blev jeg altså opslugt af arbejdet igen - men inden da fik jeg syet denne sommertaske i liggestole-stof.


Liggestolestof er jo dejligt kraftigt, så den har ingen for, og er bare syet sammen i siderne og kantet med kantebånd. Stoffets bredde er 45 cm, så det blev tasken også - men jeg havde fået købt det lidt for kort, så jeg var nødt til at øge stropperne lidt. Hvis stoffet havde været 120 cm, ville det have passet til blot en enkelt sammensyning øverst. Til gengæld er det måske mere behageligt at gå med tasken, når stropperne har sammensyninger på hver side af skulderen, i stedet for midt på den.


Indvendig fik den et par små lommer til mobil og pung. Små kuverthjørner i bunden.
Jeg har stort set ikke brugt tasken endnu, for det har jo regnet og regnet, så jeg glæder mig til at tage den i brug næste år... og overvejer at sy en til i voksdug!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar